Honlapkészítés
Keressen minket, hogy Önt is keressék!: +36309528932
 

    Weboldalunk használatával, olvasásával, az oldalon lebonyolított levélküldéssel hozzájárulsz a sütik (cookie-k) használatához. A sütik (cookie-k) gördülékenyebbé teszik a böngészést. Használatával könnyebb lesz az oldalon történő navigáció, a személyes beállítások megjeleníthetővé válnak a weboldalon.

    A sütik (cookie-k) használatáról Elolvasom

    Megértettem! Figyelmeztető sáv bezárása!
     

    Márk Marketing Kft. Adatkezelési Tájékoztató - Adatvédelmi Nyilatkozat

    A Márk Marketing Kft. (1108 Bp.Tavas utca 3/b, Budapest Magyarország) mint szolgáltató, adatkezelő kötelezettséget vállal arra, hogy tevékenységével kapcsolatos minden adatkezelés megfelel a hatályos jogszabályokban (2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról; a 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről) meghatározott elvárásoknak.

    Cégünk elkötelezett ügyfelei és partnerei személyes adatainak védelmében, ezért fontosnak tartjuk az információs önrendelkezési jogod tiszteletben tartását.

    $1·         Személyes adataidat bizalmasan kezeljük, és biztonsági, technikai intézkedések révén azok biztonságát garantáljuk. Valamint harmadik félnek nem adjuk ki.

    Személyes adataid, az adatkezelés célja, jogalapja és annak időtartama

    Személyes adat akkor kezelhető, ha meghatározott célból, kötelezettség teljesítése érdekében történik és az adatok felvételének és kezelésének módja tisztességesen valósul meg. Az érintett hozzájárulásával.

    Az adatkezelés módja

    $1·         A honlapepitok.hu weboldal a weboldalon történő ajánlatkérés/kapcsolatfelvétel esetén, a hírlevél-feliratkozás során a megadott adatok alapján rögzíti az adataidat.  Hírlevél-igénylés során belekerülsz a hírlevél-adatbázisba.

    $1·         A hírlevélküldő program különböző statisztikai jellegű adatokat gyűjt a kiküldött hírlevél megnyitásáról, valamint weboldalunk látogatottsági statisztikát és adatokat gyűjt a Google Analitics segítségével.

    Az adatkezelés célja

    $1·         A veled történő kapcsolattartás, a számodra hasznos és általad igényelt információk megosztása, olvasási szokások elemzése, hírlevélküldés és feliratkozók gyűjtése.

    Az adatkezelés jogalapja

    $1·         A te hozzájárulásod, és az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. §-a, valamint a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése.

    $1·         A kezelt adatok: neved, e-mail címed, ip címed. Ajánlatkéréskor telefonszám és e-mailcím.

    Az adatkezelés időtartama

    $1·         Visszavonásig érvényes, kérésedre azonnal töröljük adataidat a rendszerből. Valamint hírlevélfeliratkozás során te magad is leiratkozhatsz a levél végén kihelyezett Leiratkozási lehetőség révén.

    $1·         A hírlevélfeliratkozás során - az elérhetőségi adataid megadásával - hozzájárulsz ahhoz, hogy időnként e-mail formájában reklámüzenetet küldjünk neked.

    Az adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-

    Cookie-k használata

    A süti egy kisméretű állomány, egy adatcsomag, melynek tárolása a böngészők által a webszerver megbízásából történik. A szerver hozza létre őket a böngésző segítségével a felhasználó, azaz a te gépeden is. Ezek az adatok egy elkülönített könyvtárban kerülnek tárolásra.

    Minden oldalbetöltéskor a böngésző elküldi a süti tartalmát a webszervernek, így az tudni fogja, hogy az általad megadott beállításoknak megfelelő lapot adjon vissza. Az információszerzés ez esetben nem egy „illetéktelen információszerzés” (a felhasználó személyes adatai nem tárolódnak, a felhasználó nem azonosítható velük).

    A sütik használatával a felhasználók azonosítása és monitorozása a cél. Egyszerűbbé teszik az internetezést! Pl. nem szükséges újra és újra a személyes beállításokat megadni egy oldalon.

    Oldalunk használata során hozzájárulsz a cookie-k használatához. A sütiket bármikor törölheted saját számítógépedről, illetve letilthatod böngésződben a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében van lehetőség az Adatvédelem beállításai alatt. Érvényességi idejük és szárazásuk is különböző lehet (állandó, ideiglenes, munkamenet sütik).

    Adatkezelés módja

    Adataidat megfelelő intézkedéssel védjük; harmadik félnek vagy jogosulatlan hozzáférésnek nem tesszük ki. Az általad megadott információk kezelésére csak az erre jogosult munkatársaknak nyílik lehetősége.

    A biztonságról különböző eljárásokkal gondoskodunk, szerverszinten és alkalmazásszinten is. De nem vállalunk felelősséget az adatok megrongálódásáért vagy megsemmisüléséért vagy illetéktelen kezekbe természeti csapás, terror- vagy bűncselekmény esetén.

    Jogi nyilatkozat

    A honlapepitok.hu teljes szöveges és grafikus tartalma, a Blog rovat/hírlevélsorozat szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv.) és a Márk Marketing Kft. jogtulajdonát képezik. Tartalma szellemi terméknek minősül, több munkaóra végterméke. Olvasásuk mellett kizárólag saját személyes információ szerzésére használhatóak fel.

    Üzleti célú felhasználásához, ezek átvételéhez, terjesztéshez a szerzőség feltüntetése nélkül nem járulunk hozzá.

    A honlapepitok.hu tartalmának engedély és előzetes beleegyezés (írásbeli hozzájárulás) nélküli felhasználása, átdolgozása, eltorzítása, bevételszerző tevékenységre történő felhasználása nem engedélyezett. Valamint annak másolása sem.

    Az adatkezelő elérhetősége:

    Név: Márk Marketing KFT.

    Székhely: 1108 Bp.Tavas utca 3/b

    Cégjegyzékszám: 01 09 925949

    Adószám: 14917363-2-42

    Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-

    Telefon: 00 36 30 952 89 32

    A Márk Marketing Kft. fenntartja a jogot az adatvédelmi nyilatkozat megváltoztatására.

     

    GYIK Gyakran ismételt honlapkészítési kérdések

     

    GYIK- Kérdezz, én felelek 

    Mi alapján írjunk a weboldalunkra szöveget? Mitől lesz minőségi a weboldalam szövege?

    Kétségtelen, hogy az elmúlt időszak egyik legközkedveltebb témája a weboldal szövegírás. Egy honlap szöveg nélkül olyan, mint egy emberi csontváz hús nélkül. De miként is írjunk szöveget egy honlapra? És a szöveg, melyet megírunk vajon elegendő mennyiségű és minőségű-e? Nem csak a keresők szempontjából fontos mindez, hanem a felhasználók szemével nézve is. Ha honlapot tervezünk, akkor a szövegírás az egyik legnagyobb feladat, de a legnagyobb mumus is. Különöse annak, aki nem szeret írni, vagy éppen olvasni.

     

    Alapvetően három fő szempontot figyelembe véve célszerű szöveget írni:

    1. Felhasználók szeméből nézve: közérthető, barátságos hangvételű, nem túl nyers, informatív és tájékoztató jellegű.
    2. Keresők szemében: keresőbarát szöveg, megfelelő mennyiségű kulcsszóval gazdagítva, az ésszerűség határán belül (2-8 % sűrűség); releváns az oldal, illetve aloldal témáját tekintve.
    3. Szakmai szempontból: tényeknek, adatoknak, információknak maximálisan eleget tevő. Egyszóval nem írunk badarságokat a témát tekintve.

     

    Való igaz, hogy egy-egy sokat mondó képpel is információt tudunk közvetíteni a honlapunkon szörfölő egyénnek, azonban a „minimalista”, csak és kizárólag a design-t alapul vevő honlapok kora lejárt. Az emberek információt keresnek. És találnak is…vagy itt, vagy információ hiányában amott. Továbbá a Google szemében az a honlap, mely hasznos és rendszeresen frissülő egyedi tartalommal bír, értékesnek minősül, és rangsorolási faktorai alapján előnyben részesíti. A képek használatát viszont nyugodt szívvel alkalmazhatjuk a szövegek kísérőjeként. Mondandónk megértését segítik elő a képillusztrációk. Továbbá szövegünk tagolásában is segítségünkre vannak. 

     

    Copy and Paste? Nincs ötletem az írásra, másolhatok esetleg máshonnan?

    Sokszor és sok helyen találkozunk az egyedi tartalom hangsúlyos reklámozásával. Elcsépelt, és sokat hangozatott kifejezés? Egyáltalán nem az. A duplikáció bizony súlyos büntetéseket vonhat maga után a honlapunkra nézve.

    A Copy Paste megoldások kerülendőek, mert: 

    • etikátlan megoldások
    • továbbá szerzői jogok sárba tiprását visszük véghez az alkalmazásukkal
    • a Google szemében olyan, mint bikának a vörös posztó
     

    A Google a minőségibb (és ellenőrzöttebb, szűrtebb) találati lista érdekében egyes tényezőket szigorúan - több száz oldalas hátrasorolással - büntet. Ezért kényes szempont a weboldal és a rajta található szöveg egyedisége. Egyedi, értékes tartalommért piros pont jár. 

    Mit is keresnek a felhasználók? 

    1. Értékes, használható információt a kérdésükre? 
    2. Vagy ugyanazt és ugyanazt a választ és írást különböző honlapok címere alatt?!

    A kérdést megválaszolni sem érdemes, mindenki tudja rá a választ. 

    Szerzői jogok és internestes hivatkozásjog 

    Továbbá mindenki ismeri a mondást, mit is jelent az, hogy más tollával ékeskedni. Az interneten található szövegek, és képek (különösen vízjellel ellátva) szerzői jogi tulajdon alatt állnak.

    Érdemes erre akkor is figyelni, ha honlapunk blog rovatában cikkeket szeretnénk átvenni. Ráadásul az internetes hivatkozási szokásjogok is léteznek. És azoknak megfelelően egy cikk, írás esetében, melyet szeretnénk átvenni; linkelni szokás a weboldalra, a cikk eredeti helyére. Ez érvényes honlapoknál, blogoknál is. Kivétel ez alól, ha engedélyt ad a cikk írója a szöveg teljes leközlésére stb. Ezzel elkerülhetjük a jogosulatlan másodközlés problémáját.

     

    A szerzői jogi törvény alól a hírek kivételt képeznek, vagyis az MTI-től és más hírügynökségektől átvett anyagok forrásmegjelöléssel teljes terjedelmükben változtatás nélkül leközölhetők. Blogposztok, publicisztikák, vélemények, és általában konkrét xy szerzői tulajdonát képező írásmunkák szerzői jogi védelem alatt állnak, akkor is, ha több ember együtt írta a szóban forgó munkát. 

    Canonical kód 

    A Google felé is jelezhetjük (javasolt!), hogy az „átvett” írást nem duplikálni kívánjuk, és ez alapján hivatkozunk az eredeti cikkre az úgynevezett rel=canonical kóddal. 

    Pl. így jelezhetjük honnan származik egy adott cikk a <head> részben:

    <link rel="canonical" href="http://blog.pelda.hu/minta/cikk" />

     

    Bővebben a Canonical használatáról

     

    Milyen legyen a weboldalam szövegének a felépítése?

    Mit teszünk, ha megnyitunk egy honlapot? Rohanunk! Mégis mivel?! A szemünkkel. Néhány tized másodperc alatt döntünk. Maradunk, vagy pedig egy mozdulattal odébb állunk. Éppen ezért egy weboldal szövegének a megírásánál rengeteg szempontot kell figyelembe venni, hogy az olvasó érdeklődését megragadjuk.

    Mikre érdemes figyelni? 

    Alany, állítmány, tárgy. Milyen ismerős mondatszerkezet. Ahhoz, hogy értékes, közérthető, szakmai szempontoknak is eleget tevő, és akár marketing szempontból is megfelelő szöveget írjunk; nem elégséges az információ egyszerű papírra vetése. Különösen, hogy egy weboldal szöveget másképp szokás tördelni, felosztani, mint egy iskolai dolgozatot.

    1. Bármely témáról is írunk, igyekezzünk a sokoldalúságra. Egy témát ezer és ezer oldalról meg lehet közelíteni. A témánk, mely adva van; más-más oldalról megvilágítva akár egészen egyedi is lehet. A villámvédelem témájáról is lehet érdekesen írni.

    2. A szöveg legyen megfelelően tagolt. A szöveg ne tartalmazzon túl hosszú szövegblokkokat.

    3. Tegyünk hangsúlyt a fontosabb kulcsszavakra. És azokat megfelelő arányban (2-8 %) rejtsük el a szövegben. Semmiképp sem rejtett szövegként. A szövegbe ágyazva helyezzük el, a természetesség jegyében.

    4. A figyelmet a megfelelő helyre irányítsuk a szövegünk írásával. Mindig legyen az írásunknak célja, témája, és minden információ mondandónk megértését segítse elő a felhasználóval.

    5. A legfontosabb információkat már az elején hozzuk az olvasó tudomására.

    6. A fejünkben található ezernyi gondolatot igyekezzünk kisebb-nagyobb „blokkokra” tagolni.

    7. Egy-egy fontosabb üzenet átadását segíthetjük a szöveg közé elhelyezett sokatmondó és kifejező fotókkal. Emlékezzünk csak a biológia könyvünkre! Mennyivel közérthetőbb volt egy téma néhány képillusztrációval, ábrával társítva. Nélküle csak a képzeletünkre hagyatkozhattunk. A képek, illusztrációk is segítenek a mondanivalónk tagolásában és közlésében.

    8. Néhány fontosabb elem, vagy kifejező alcím figyelmet vonz! A honlap áttekintése közben az olvasó tekintete akarva-akaratlanul is rávetül. Ha relevánsnak ítéli a kiemelt részt azzal a kérdéssel kapcsolatban, melyre keresi a választ; nagyobb valószínűséggel fog beleolvasni a szövegbe. Ezeket nyugodtan emeljük ki valamilyen elem használatával, pl. vastagítás. 

    9. Írni csak is pontosan! A helyesírási hibákért már a nyelvtan órán is fekete pont járt. Nemcsak, hogy zavaró és valljuk be bizalmat vesztő jellemvonása egy oldalnak, de a helyesírási hibáktól hemzsegő oldal a Google szemében sem vonzó. 

    Tipp: Használjuk a Notepad-ot. A Wordből másolt szöveg néha admin felületen egészen más formákat ölthet. A Notepad-ból való másolással kivédhetjük a karakter problémákat.

    10. A szöveg megírásához célszerű a témában gyakorlott embert megbízni. Különösen, ha nem vagyunk írói vénával megáldva.

    Szakma legjava közérthetően

    Szakmánk legjavát a maga szakzsargon nyelvén könnyedén le tudjuk írni. De vajon mi haszna lesz az olvasónak abból, ha csupán annyit tud majd meg irományunkból, hogy az érintésvédelmi szabványossági felülvizsgálat mely esetekben kötelező. De mindeközben nem értetjük meg vele, miért is szükséges mindez. Hogy az érintésvédelem hiányossága miatt a reggeli kávézása bizony rázósra sikeredhet.

    Írni, vagy nem írni? Ez itt a kérdés…

    Írni kell, írni jó, írni hasznos. De ha úgy érezzük, meghaladja képességeinket; és az írás hosszú kínkeserves és csupán a vérnyomást megemelő órák után sem jelent majd mást, mint eredménytelenséget, bízzuk rá inkább egy szövegíróra.

    Ha azonban mégis úgy döntünk, hogy magunk esünk neki a feladatnak, és vállaljuk a kihívást, akkor az alábbiakra figyeljünk:

    1. A honlapkészítés során a design és tartalom karöltve jelenjen meg, egyik a másik rovására ne menjen! Adjunk teret mindkettőnek!

    2. Fogalmazzuk meg magunkban, mi is a célunk a honlapunk létrehozásával? Mit akarunk közölni a honlap olvasójával?! Mit szeretnénk a tudomására juttatni? Ennek szellemében kezdjünk neki a szövegírásnak. És már az elején keltsük fel a figyelmét! 

    3. Mindig törekedjünk az egyedi tartalomra. Ha másoktól sikerül ötletet nyernünk, akkor is próbáljuk a saját elképzelésünk alapján alakítani. Más aspektusból megközelíteni a témát, más nyelvezettel fogalmazni. Új ötletekkel tarkítva gazdagítani. Semmiképpen se másoljuk a szöveget, még szövegrészleteket sem. 

    4. Ha a szakmánkban sikeresek vagyunk, és értjük a szakmánk legjavát; akkor se a szakmai zsargon szerint közelítsünk egy témához. Próbáljuk meg a felhasználó szemével látni azt. Akárhogyan is írunk, aszerint kell közérthetően papírra vetnünk, hogy egy egyszerű utcai ember is megértse. Természetesen az írásunk tartalmazhat kifejezetten szakmai részeket is, azonban törekedjünk arra, hogy az ne nyers formában legyen.

    És egy nagyon fontos szabály: Ne használjunk nagybetűs kiemeléseket! A csupa nagybetűk használatával NEM FOGJA AZ OLVASÓ JOBBAN MEGÉRTENI a mondandónkat, inkább csak idegesítő és zavaró tényezőként fogja elkönyvelni azt.

     

    Honlapkészítés előtt állok. Jó ötlet egyedi fejlesztésű oldalban gondolkodom?

    Az igényes ember szereti az egyediséget. Szeretjük, hogy az, amibe időt és energiát fektetünk, az más, mint a többi.

    Azonban a honlapkészítés esetében inkább kerüljük az „ilyen biztosan nincs másnak” fejlesztésű rendszereket. A weboldalakat tartalomkezelő rendszerek (szakmai nevén CMS rendszerek) segítségével lehet a legegyszerűbben kezelni. Ennek köszönhetően bárki kezelheti és tartalommal töltheti fel a weboldalt, nincs szükség programozói tudásra (kellő hozzáértésre azért igen). Hozzáférés és fejleszthetőség szempontjából is érdemes átgondolni a választást. Milyen tartalomkezelő rendszert válasszunk.

    Zárt forráskódú rendszerek

    Az egyedi fejlesztésű (zárt) tartalomkezelő CMS oldalak habár egyedi igényhez igazodó fejlesztésekkel rendelkeznek; teljesen testre szabhatóak, bárhogyan fejleszthetőek; legnagyobb hátrányuk, hogy az oldal készítőjével „holtodiglan, holtodiglam” kapcsolat alakul ki. Nem tudjuk, miként épül fel az oldalunk, és hogyan tudunk rajta változtatni. Itt csak használatra kapja meg a honlap tulajdonos az oldalt, a forráskódhoz való hozzáférést nem. Habár a hibák javítását garantáltan elvégzi a honlap készítője, bizony kínos szituációkba kerülhetünk.

    Ha a honlapkészítő netán az idők során eltűnik, a kapcsolat megszakad vele, magunkra maradunk egy megkövült honlappal, melyhez a hozzáférést egyedül a honlapkészítő tudja. A kulcs nála maradt. Ha megpróbálunk belenyúlni a rendszerbe, bármikor aknamezőre tévedhetünk. Nem tudjuk, mikor omlik össze a rendszer, vagy hosszú napokat tölthetünk azzal, hogy megpróbáljuk kiismerni annak lényegi elemeit.

    Nyílt forráskódú rendszerek

    Inkább válasszunk nyílt forráskódú CMS (tartalomkezelő) rendszereket, melyek ismertek is. Ilyen például a Joomla vagy a Wordpress is. Legfőbb előnyeik, hogy ingyenesek, általános megoldásokat nyújtanak, letölthető, szabadon átalakítható forráskóddal rendelkeznek. Fejlesztésük folyamatos, bár egyes modulok, a több funkcióval rendelkező megoldások már pénzbe kerülhetnek. Az egyedi megoldásokért itt is fizetni kell.

     

    end faq

     
     
    FORDULJON HOZZÁNK
    Kérjük, forduljon hozzánk, hogy a seo és az internetes marketing követelményeknek megfeleljen az Ön oldala is!